Více informací o pozici naleznete na tomto odkaze:
https://moap.ostrava.cz/cs/radnice/volna-mista/aktualni-nabidka-volnych-pracovnich-mist
Hlavní pracovní náplní referenta komunikací a dopravy je komplexní výkon silničního správního úřadu – pod tímto širokým pojmem si lze představit zejména tyto činnosti:
– stanovování přechodného a trvalého dopravního značení (svislé a vodorovné dopravní značení)
– povolování uzavírek a objížděk
– povolování zvláštního užívání komunikace (např. pro provádění stavebních prací, prokopávek, prodejních stánků, reklam apod.)
– povolování pevných překážek
– zařazování do pasportu místních komunikací aj.
A jak celý proces probíhá v praxi? Na úřad přijde občan s žádostí ve věci výše uvedené – po kontrole obsahu a správnosti je zahájeno řízení, případně zveřejněn návrh opatření obecné povahy. V případě nedostatků je žadatel vyzván k jejich odstranění. Po uplynutí zákonem stanovených lhůt je pak vydáno rozhodnutí. Referent komunikací a dopravy celý tento proces koordinuje a administrativně zabezpečuje.
- znalost právních předpisů ve věcech souvisejících s charakteristikou práce, zejména zákona o pozemních komunikacích, zákona o silničním provozu, správního řádu
- orientace v dopravním značení
- uživatelská znalost MS Office
- velmi dobré komunikativní dovednosti, logické myšlení
- rozhodnost, samostatnost, spolehlivost
- zkouška zvláštní odborné způsobilosti při správním rozhodování a dozorové činnosti v silničním hospodářství výhodou