Více informací o pozici naleznete na tomto odkaze:
Minimální zaručený plat: 29.120,- Kč
Hlavní pracovní náplní referenta stavebního úřadu je zajišťování a příprava podkladů a výkon dílčích prací pro výkon působnosti stavebního úřadu, s výjimkou staveb svěřených do působnosti obce s rozšířenou působností (např. rodinný dům bez čističky odpadních vod, stavební úpravy administrativních objektů apod.) – pod tímto širokým pojmem si lze představit zejména tyto činnosti:
– posuzování projektových dokumentací, jejich správnosti a úplnosti
– kontrola realizovaných staveb a jejich uvádění do užívání
– posuzování stavebně-technického stavu již existujících staveb
– kontrolní činnost k nepovoleným stavbám apod.
V praxi to tedy znamená, že občan podá žádost (nově lze tuto žádost podat již elektronicky prostřednictvím portálu stavebníka) a ta je přidělena referentovi stavebního úřadu. Ten má za úkol posoudit, zda je kompletní a zda přiložená projektová dokumentace odpovídá požadavkům právních předpisů a norem. V opačném případě musí referent žadatele vyzvat k doložení chybějících podkladů, případně odstranění jiných nedostatků. Pokud je žádost v pořádku, dochází k vymezení účastníků řízení a v závěru pak k samotnému vydání rozhodnutí, na základě kterého se stavba může začít realizovat. Po jejím dokončení pak následuje ze strany referenta ještě kontrola.
- vyšší odborné vzdělání v oboru stavebnictví, geodézie a kartografie, obecně právní činnost, veřejnosprávní činnost, nebo doprava nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v oboru stavebnictví, geodézie a katastr nemovitostí nebo veřejnosprávní činnosti
- znalost právních předpisů ve věcech souvisejících s charakteristikou práce, zejména stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů, správního řádu
- základní znalost ČSN a ČSN EN
- orientace ve stavebních výkresech
- uživatelská znalost MS Office
- velmi dobré komunikativní dovednosti
- rozhodnost, samostatnost, spolehlivost
- praxe na stavebním úřadě výhodou, nikoliv podmínkou – uvítáme i absolventy a rádi je zaučíme:)