zabezpečování úkolů vyplývajících ze samostatné působnosti města – týkajících se věcí ve vlastnictví města (s výjimkou věcí svěřených statutem městským obvodům, věcí se kterými nakládají z různých právních titulů právnické osoby zřízené městem a movitých věcí sloužících přímým potřebám magistrátu a Městské policie Ostrava); koordinace činností jednotlivých oddělení odboru; zodpovědnost za plnění přijatých usnesení a plnění úkolů odboru; zodpovědnost za správnost podkladů pro návrh rozpočtu města; předkládání materiálů do rady města; zodpovědnost za personální agendu odboru
znalost zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů; znalost právních předpisů týkajících se samosprávy jako takové, znalost zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů; zkušenosti z oblasti problematiky územně samosprávných celků; dobrá znalost právních předpisů upravujících problematiku hospodaření s majetkem města v rozsahu působnosti odboru; dobrá orientace v oblasti bytové politiky realizované městem; praxe na vedoucím pracovním místě alespoň tři roky; schopnost vést a motivovat tým; umění jednat s lidmi; spolehlivost; výhodou je praxe ve veřejné správě alespoň tři roky spojená s nakládáním s nemovitým majetkem obce; komunikační a organizační dovednosti; kultivovaný ústní a písemný projev a perfektní znalost českého jazyka; uživatelská práce na PC (MS WORD, EXCEL atd.) a afinita k informačním systémům a technologiím
– obor právní, technický, ekonomický