zabezpečení plnění úkolů uložených oddělení právnímu vedoucím odboru, dále úkolů vyplývajících z usnesení rady města a zastupitelstva města příslušející do působnosti odboru, a úkolů vyplývajících z vnitřních předpisů města a příkazů tajemníka; zabezpečení právní porady samosprávě a jednotlivým odborům Magistrátu města Ostravy (dále jen „MMO“) při uzavírání závazkových a jiných smluvních vztahů, při zastupování města Ostravy v soudních sporech, při realizaci zakladatelské funkce právnických osob a při právních vztazích z výkonu práv vyplývajících z majetkových účastí v založených společnostech a ve společnostech se 100% majetkovou účastí města.
Kontrola materiálů předkládaných jednotlivými odbory MMO odboru legislativnímu a právnímu k posouzení v souladu s Jednacím řádem rady města z hlediska souladu s právními předpisy; organizace vedení a listinné evidence smluv uzavřených jménem města kromě smluv pracovněprávní povahy a smluv zabezpečujících další vzdělávání a odbornou způsobilost (dle potřeby organizace zpracování analýzy této sbírky smluv).
Zajištění vyhotovení právních dokumentů pro zřízení nebo založení právnických osob včetně příslušných návrhů pro obchodní soud; organizace vedení dokumentace všech zakladatelských listin u městem založených obchodních společností, v nichž majetková účast města je ve výši 100 % a listin u ostatních společností se 100% majetkovou účastí města.
Zajištění vyhotovení písemných dokumentů pro jednání zastupitelstva nebo rady města v požadovaném obsahu a rozsahu vztahujících se k vymezené činnosti odboru; zajištění zpracování veškeré agendy týkající se státních podniků v likvidaci, u nichž město plní funkci zakladatele; zajištění provádění kontroly materiálů předkládaných jednotlivými odbory magistrátu města Ostravy odboru legislativnímu a právnímu k posouzení v souladu s Jednacím řádem rady města z hlediska souladu s právními předpisy.
Odpovědnost za právní, procesní a věcnou správnost všech písemných výstupů vyhotovených zaměstnanci zařazenými do právního oddělení; kontrola a odpovědnost za správnost a úplnost všech evidencí a dokumentací vedených na tomto oddělení.
Odpovědnost za správnost a úplnost zápisů v podacím deníku týkajících se právního oddělení; zodpovědnost za vyřizování žádostí o poskytnutí informací vztahujících se k působnosti oddělení právního dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu i informacím, ve znění pozdějších předpisů, a to jak obsahově, tak z hlediska dodržování lhůt; zabezpečení předání podkladů oddělení právního týkajících se uvedeného zákona do centrální evidence odboru; kontrola správnosti a úplnosti evidence týkající se této agendy za celý odbor.
znalost zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů; znalost právních předpisů týkajících se samosprávy jako takové, znalost zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů; zkušenosti z oblasti problematiky územně samosprávných celků; umění jednat s lidmi; znalost práce na PC (MS WORD, EXCEL atd.); komunikační a organizační dovednosti; kultivovaný ústní a písemný projev a perfektní znalost českého jazyka; schopnost samostatné i týmové práce; spolehlivost; přesnost; praxe ve veřejné správě je výhodou
– pouze v oboru „právo a právní věda“